niedziela, 8 listopada 2009

Pochód pierwszoinvitrowy

Chyba powoli kończy się czas względnej ciszy w dyskusji o zapłodnieniu pozaustrojowym. Społeczeństwo już się trochę znudziło najnowszymi aferami i powstającymi w ich wyniku komisjami. W wyniku politycznej ekspresowej trójpolówki nadszedł czas na ponowne zaoranie i zasianie pola in vitro.
Zaczyna się od mocnego wejścia SLD.
Wczoraj w Olsztynie podczas konferencji prasowej Grzegorz Napieralski rzucił hasło zlikwidowania Instytutu Pamięci Narodowej i przeznaczenia zaoszczędzonych przez budżet państwa pieniędzy na in vitro.
Chyba powinienem klaskać i wyrażać głośne poparcie?
Jakoś jednak nie mogę się na to zdobyć.
Konferencja prasowa była medialnym podsumowaniem konferencji podczas, której „miała być prowadzona rzeczowa i poważna dyskusja nad problemem”.
Może i taka była. Żałuję,że nie miałem okazji posłuchać, ale obowiązki związane z koniecznością zapewnienia „Dzieciom Frankensteina” odpowiednich warunków do życia (czyli remont) , mi na to nie pozwoliły.
W każdym razie zaniepokoiło mnie owo „antyipeenowskie” hasło.
Wcale nie dlatego, że jestem wielkim zwolennikiem tej instytucji. Bo nie jestem.
Problem w tym,że to zbyt łatwy, zbyt chwytliwy, no po prostu... zbyt dobry slogan.
Sprawia wrażenie produktu fachowców od PR.
Większość poglądów prezentowanych przez polityków lewicy na temat in vitro jest zgodnych z moimi.
A jednak jakoś nie rzucam im się w objęcia.
Bo ciągle mam nieodparte wrażenie,że słyszę to co chciałbym usłyszeć.
A nasłuchałem się już w życiu sporo. Tyle,że na słuchaniu zazwyczaj się kończyło bo efekty były zazwyczaj niedostrzegalne.
Pisałem już na tym blogu,że z moimi poglądami politycznymi nie zamierzam się tu specjalnie obnosić.
Wybaczcie więc pewną oględność mojego wywodu.
Ma ona kilka przyczyn. Jedną poznacie prawdopodobnie już niedługo.
W każdym razie teraz uważnie obserwuję rozwój wypadków.
Jak inne „podmioty polityczne” zareagują na hasło „zabrać IPN'owi a dać biednym udręczonym ludziom”?
I czemu kiedy myślę o tym haśle to przypomina mi się inne:
„Cała władza w ręce lud...”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz